Danmark er dybt afhængig af sektorkobling og innovative løsninger for at indfri de nationalpolitiske målsætninger inden for grøn omstilling. Kommende generationer har derfor en vigtig rolle at spille - nutidens unge er den innovationskraft, vi er afhængige af for at kunne skabe grøn vækst i fremtiden.

Men … energi er en svær størrelse at forstå, og den igangværende grønne omstilling levner derfor rum for oplysning, formidling og læring. Vi tilbyder derfor gratis skoleundervisning til alle 5. klasser i Thy og på Mors som en del af koncernens strategiske indsats inden for grøn omstilling.

Pressemeddelser fra Thy-Mors Energi

Nuuday tilbyder nu internet, tv og erhvervsløsninger på Thy-Mors Energis fibernet

02/03/2022

44.000 husstande og virksomheder i Thy og på Mors kan nu få lynhurtigt internet, tv og erhvervsløsninger fra YouSee og TDC Erhverv via Thy-Mors Energis fibernet. Hiper forventer at følge trop med lynhurtigt internet i løbet af sommeren.

Nu bliver der endnu større valgfrihed for thy- og morsingboere med adgang til Thy-Mors Energis fibernet, som fra i dag får adgang til at købe lynhurtigt internet, tv og erhvervsløsninger fra YouSee og TDC Erhverv. Det glæder John Henriksen, direktør for TDC Erhverv, at flere og flere virksomheder landet over får adgang til fiber, der blandt andet giver større stabilitet og højere sikkerhed.

”En fiberforbindelse kan give virksomheder det stabile og teknologiske fundament, de har brug for, når de skal omstille sig til den digitale fremtid. Det er derfor vores ambition, at virksomheder landet over skal have adgang til de bedste digitale erhvervsløsninger samt lynhurtigt, stabilt og driftssikkert internet via fiber. Det gælder naturligvis også thy- og morsingboerne, og vi er derfor glade for nu også at kunne tilbyde vores produkter via Thy-Mors Energis fibernet,” fortæller John Henriksen og Christian Morgan, direktør for YouSee, fortsætter:

”Det er vigtigt for os, at forbrugerne har mulighed for at vælge netop de digitale løsninger, der passer bedst til deres behov. Derfor er vi glade for, at vi nu kan tilbyde lynhurtigt internet og fleksible tv-løsninger til borgerne i Thy og på Mors. Det er et vigtigt skridt på rejsen mod vores ambition om, at alle husstande får de bedste produkter og den bedste forbindelse på adressen.”

Den nye aftale giver bl.a. en række kunder, der i dag har internet via telefonstikket, og derfor begrænsninger på hastigheden, mulighed for at skifte til en fiberforbindelse, hvor de kan få op til 1.000 Mbit.

I første omgang er det YouSee og TDC Erhverv, der åbner op for salg af lynhurtigt internet, fleksible tv-løsninger og digitale erhvervsløsninger. Hiper forventer at følge trop med lynhurtigt internet i løbet af sommeren 2022.

Godt med flere valgmuligheder for thy- og morsingboerne
Hos Thy-Mors Energi glæder fiberchef Lars Thorup Nielsen sig over, at fiberkunderne i Thy og på Mors får endnu flere produkter at vælge imellem, når YouSee og TDC Erhverv nu også åbner op for salg via fibernettet. Mange af Thy-Mors Energis andelshavere har allerede takket ja til en fiberforbindelse, og i takt med at flere tjenesteudbydere får adgang til fibernettet, er Lars Thorup Nielsen sikker på, at en fiberforbindelse vil blive attraktiv for endnu flere andelshavere, som dermed kan få gavn af deres fibernet.

”Som andelsselskab er det vores vigtigste opgave at skabe værdi for vores lokalsamfund med fiberinfrastrukturen, som er fuldt udbygget i Thy og på Mors. Derfor er det vigtigt for os, at vores andelshavere får frihed til selv at vælge udbyder af tv- og internetprodukter,” fortæller Lars Thorup Nielsen, fiberchef i Thy-Mors Energi.

Samarbejdet mellem Nuuday og Thy-Mors Energi er, ligesom en lang række andre aftaler mellem fibernetejere og tjenesteudbydere, indgået med OpenNet som bindeled.